American swing. Ćwiczenie spopularyzowane przez crossfit jednak całkowicie niezrozumiane i przez to bardzo niebezpieczne dla ćwiczących. Wykonywanie poprawnie jest jednym z najlepszych ćwiczeń holistycznych jakie można wykonać z odważnikiem kettlebell. Posiada takie same zalety co rwanie jednorącz a dodatkowo mobilizuje obręcz barkową poprzez wąski chwyt w którym trzymany jest odważnik nad głową. Zaletą american swinga( w systemie Kettlebell Weightlifting jego druga nazwa to rwanie oburącz) jest również fakt, że w przeciwieństwie do rwania jednorącz rzadko zdarzają się tutaj kontuzje wnętrza dłoni czyli rozerwane odciski. Dzięki temu objętość treningu może być znacznie większa.
Oto jak poprawnie je wykonać :
1. Używaj pozycji z weightliftingu
2. Trzymaj odważnik w chwycie ok podczas balistycznej części ćwiczenia
3. Większość pracy wykonują nogi
4. Nigdy nie wypychaj odważnika biodrami do przodu, zawsze generuj energię do góry
5. Pamiętaj o krótkiej ale wyraźnej fiksacji nad głową gdzie łokcie muszą być w pełni wyprostowane
6. W treningu ogólnorozwojowym używaj oddychania biomechanicznego
7. Jeżeli jesteś zawodnikiem crossfit, ucz się oddychać anatomicznie stosując podwójny cykl oddechowy. Pozwoli ci to wykonać więcej powtórzeń w krótszym interwale czasowym.